lördag 11 april 2015

Utedag

Jag glömde ju naturligtvis telefonen inne och kameran vill jag inte ha med att göra så länge jag är så utmattad som jag är, så några bilder eller filmer blev det inte av utevistelsen idag. Däremot njöt vi i fulla drag, både sambon och katterna och jag. 

Grannen på bottenvåningen har en kissekatt som formligen älskar alla andra, både katter och människor. Hundar däremot är riktigt läskigt. Fast han påminner mest om en hund själv förstås, för man kan inte vara ute speciellt länge innan han kommer travandes med sin lilla tjockismage slängandes fram och tillbaka. Han älskar att gå med på promenad, han älskar att hoppa in i bilen när man kommer hem och kela en liten stund, han älskar i stort sett vad man än gör. Det bästa är att vår lilla kissekatt också tycker om honom, så när de träffas så leks det en hel del, vilket lockar till många härliga skratt.

Foto: Solsippan
Det är en gammal bild och inte särskilt bra, men det är kissekattarna i alla fall. Då var även vår svarta en liten tjockis, men han har fått banta bort ett helt kilo så nu ser han nästan ut som när han var liten igen. Tänk att det ska vara så svårt att se på djuren när de blir för tjocka. Jag brukar vara rädd för att de ska bli för smala jämt. Det kommer inte att hända den lilla svarta i alla fall. Kunde han så skulle han tugga på någonting hela tiden.

Hoppas att du också har haft en bra dag!!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar