tisdag 21 april 2015

Struntar i lusten!

Nä, jag hade ingen lust. Så istället för att vänta på den eller att bry mig om utifall att jag kanske möjligen skulle få ondare så gick jag först ut och satte mig i solen med mitt té och sedan, när jag ändå inte hade lust så gick jag in och satte fröer. Eftersom jag alltid lämnar hjärnan hemma när jag åker iväg hemifrån så har det inte blivit att jag har köpt sålådor eller annat sånt välbehövligt i den mån man vill ha när man sår så jag tog några djupa tallrikar från det gamla porslinet. De är i princip aldrig använda och det tar emot att slänga sånt som inte är kantstött eller slitet bara för att färgen plötsligt är fel. Det är säkert inte optimalt eller särskilt bra varken ur fröperspektiv eller hanteringsperspektiv, men det bryr jag mig inte om. Förhoppningsvis blir det väl ett och annat frö som gror i alla fall och om jag har riktig tur så kommer jag orka med att plantera ut dem sen också. 

Det blev inte så mycket snigelmat utan mer blommor, blomman för dagen, slingerkrasse och nåt mer, som jag inte kommer ihåg just nu. 

Fast nu är jag sådär fett stolt igen. 

Två dagar i rad har jag pysslat med någonting. Det är mer än jag fixat att göra på en månad förut. Undrar bara vem som känner för att fixa maten idag. Förmodligen inte min fina D när han kommer hem efter jobbet. Kissekatten har nämligen härjat i natt så det blev inte så många timmars sömn för någon av oss. 

Foto: Solsippan

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar