söndag 5 april 2015

Olika typer av resor

Det står stilla just nu. Ligger liksom mjukt och väntar, rör sig långsamt som den lilla, lilla krusningen på en sjö gör att stenarna på stranden blir fuktiga av vågrörelsen. Andas in, djupt, och håll andan tills det brusar i huvudet. Andas sedan långsamt ut. 

Tror att den andliga utvecklingen har gått lite för snabbt de senaste veckorna. Jag behöver sitta vid en sjö och titta på den stilla krusningen och inte ta in mer intryck på en stund. Det finns så otroligt mycket mer i den här världen att känna, se och höra så när den dörren öppnas är det som att ta klivet rakt ut i rymden. Eller för den delen att resa till ett annat land. Alla intryck, språket, dofterna och de nya smakerna tröttar sinnet även om du är entusiastisk och har längtat efter att uppleva det där under lång tid innan det blev verklighet. Du har anat hur det skulle kännas, hört talas om det och förmodligen sett bilder, men det är ändå så mycket mer än vad man kan föreställa sig när man väl är där och kan ta, känna, lukta och fyllas av intrycken med din egna kropp. 

Jag är en såndär tråkig person att resa med, för jag får alltid antingen turistdiarré eller nån urjobbig superförkylning som gör att jag är tvungen att stanna på hotellrummet ett par dagar. I alla fall de flesta gångerna jag är iväg någonstans. Jag har svårt att klara omställningarna även om jag verkligen vill åka och uppleva allt det där nya.

Därför lutar jag mig tillbaka och tänker att det kanske inte är så farligt att den där andliga delen av mig verkar ha tagit en dunderpaus. Jag behöver få komma i fas med allt det där som plötsligt finns inom mig, runt mig och så långt utanför mig att jag aldrig ens kunnat drömma om att det fanns. 

I går kväll fick jag distanshealing. Jag har fortfarande väldigt svårt att ta till mig att det finns healing alls så för mig var det ett stort steg. Det varade i en halvtimme och under den tiden kände och upplevde jag saker som jag inte kan göra annat än koppla till healingen. Efteråt kände jag mig trött, avslappnad och nöjd. Natten har varit lugn, utan otäcka drömmar och jag slapp att vakna med ångest. Det har inte hänt på en evighet. Fortfarande ligger en gosig filt av lugn runt mig och jag njuter i fulla drag. Jag tror att jag ska testa det där igen. 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar