tisdag 21 april 2015

Lusten

Alltså, det där med att ha lust. I vanliga fall när man säger att man inte har lust så är det väl ändå oftast för att man har mer lust att göra någonting annat? Att välja mellan minst två saker som man har lust med. Jag längtar efter att ha den där känslan igen. Den var framme igår och gjorde sig påmind. Då mindes jag hur det var att ha lust, till skillnad från att känna att jag borde. För visst är det så att jag på nåt konstigt sätt känner att jag borde ha lust. Jag som alltid längtat efter att ha en liten täppa att odla lite på, sätta frön och pyssla borde ju vara överlycklig nu när jag äntligen har det. En egen. Det är bara att sätta igång... 

Fast när jag hade planterat de där krukorna igår så orkade inte kroppen med mer. Den stängde liksom ner. Jag hade gärna gjort så mycket mer egentligen. Det är definitivt dags att gräva om landet och sätta alla möjliga växter nu. Men plötsligt försvann lusten och ersattes av borde.

Nåja, jag får väl sätta mig ner och vänta på den där lusten. Någon gång borde den väl komma tillbaka lite längre än bara några timmar?

Jag tänkte böra men att kasa nerför trappen och sätta mig ute med en mugg té för att se om det kanske är därute den är. Min borttappade lust.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar