torsdag 2 april 2015

Påsknaglar

Äntligen har det varit lite mer fart i mig. Det har inte hänt jättemycket idag, men betydligt mer än det gjort den senaste månaden. Fast jag tog mig kanske lite vatten över huvudet när jag satte igång att måla naglarna. Det är ju absolut inte det som står först på listan över saker som skulle behöva göras här hemma, men idag bara blev det så. Jag hade lust att göra det. Bara det är ju värt någonting. Lust. Fantastiskt härligt att känna och så otroligt grått och trist allting blir när man inte känner någon. Lust. 

Att det fick bli korv med bröd till middag var liksom baksidan av de nymålade naglarna, men sambon knyckte de småtinade kycklingfiléerna och ämnar göra marinad och steka till dem i morgon istället. Skulle tro att det blir värt både målade naglar och korv med bröd i slutändan.

Det där med påskfirande får nog ligga på hyllan i år. Jag hade rätt många tankar och idéer från början, det är ju ändå rätt kul med påskpynt och färgerna och sånt. Ett litet välkomnande till våren. Nu blir det inte riktigt så. Istället får jag väl försöka mig på påskpromenader och färgglad halsduk. Det får väl gå det också. 




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar