måndag 27 april 2015

Dunkar bakom näsan

Det är bara att inse det....jag är förkyld. I tre dagar nu har jag spjärnat emot och låtsats som att det bara är utmattningen som gör att jag är extra trött och hängig. Det konstiga är att näsan korkar igen och blir full med snor och vanlig förkylningsspray hjälper. Fast det gör ont. Min näsa tror alltid att den är på väg att förtvina och ramla av när jag använder förkylningsspray. Ett tag använde jag spray för barn, vilket inte var lika hemskt. Kanske skulle gå tillbaka till det igen...?

Annars var tanken idag att vi skulle fara in till fina D:s föräldrar och fira hans pappas födelsedag i all stillsamhet. Egentligen är han pensionär, men det låtsas han inte riktigt om så idag skulle han jobba till klockan två fick vi veta när vi redan stod vid ytterdörren och fann den låst. Pensionärer och inte vara hemma... Nåväl, vi åkte tillbaka och var där igen strax efter två, men då visade det sig att han fick jobba över och kom inte hem förrän vid fyra. Då höll jag på att ramla av stolen av trötthet och bara att ta sig hem blev ett äventyr. Det slutade visserligen väl, men jag var en aning orolig att jag kanske skulle missa att se någon bil eller så i all trafik. 

En aning snopet kändes det ju, men å andra sidan fick vi en fin pratstund med D:s mamma istället. Det blev om allt från att rulla hår på det gamla hederliga sättet till den lilla pippin som fanns i familjen då barnen var små. Många skratt och såklart ett och annat "mammaaaaa" så som sig bör när föräldrarna plötsligt glömmer att barnen inte är små längre. 

Jag tror att jag kommer att somna gott ikväll, trots att näsan håller på att ramla av. Förhoppningsvis är den på bättre humör i morgon.

Kram på dig!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar