lördag 19 maj 2012

Tålamod?

Jag fick både en trisslott och en donut med rosa glasyr på av min fina T idag, som lite plåster på min skitsura/ledsna själ. Det värmer så gott med de små sakerna han gör. Fick en extra liten klapp på kinden igår kväll. Så lite kan göra så mycket.

Suck, ja det tar längre tid än jag vill att det ska göra. Precis som det tar längre tid än jag vill för min hand att läkas. Mitt pekfinger har svullnat upp igen och är mer eller mindre obrukbart.

När jag var liten var det många som sa att jag skulle få bättre tålamod när jag blev äldre. Undrar hur gammal man måste bli? Jag tycker jag har mer bråttom nu än någonsin, det är ju så mycket jag har missat när jag gått omkring och försökt ha tålamod...

Tålamoda mig hit och dit, jag vill leva livet! Nu! Och jag ska sluta tänka bakåt, det som har skett har skett. Idag för femton år sedan har varit. Idag är det idag.


Per aspera ad astra!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar