fredag 18 maj 2012

Idiotiska årsdagar

Jag retar mig på allt idag. Det mesta känns fånigt trivialt och jag har inget tålamod alls.

Egentligen är jag mest ledsen, som vanligt när jag går omkring och är skitsur på allt och ingenting.

Idag för femton år sedan önskar jag, önskar, att jag hade suttit hemma på mitt rum och ägnat hela helgen åt att plugga och ingenting annat. Jag önskar att jag inte lovat min kusin att jag skulle komma ut och hjälpa dem med handelsträdgården och jag önskar, önskar, önskar att jag inte hade hjälpt grannbonden att sätta sallad för då hade jag aldrig träffat O. Aldrig.

Jag hatar att ha ett årsdatum. Helst vill jag att någonting annat, väldigt positivt ska hända samma datum ett annat år. Något som kunde ta luften ur det andra, dumma. Jag vet bara inte vad som skulle kunna överskugga det där andra. Tips?

Nä, nu ska jag tjura vidare, kanske begrava näsan i en bok innan det är dags att släcka lampan inför en ny arbetshelg.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar