lördag 12 maj 2012

Kall lördag med varmt besök

Det är kallt om tårna idag.

Kissekatten väckte mig högljutt spinnandes, lade sig bekvämt tillrätta och vilade huvudet på min arm. Tills sambon skickade ett mess om att han ställt bilen på statoils parkering. Det ljudet kan man ju hoppa ur pälsen av skräck för.

Nu har fötterna fått gosa in sig i fårskinnstofflorna och yllefilten ligger tätt, tätt omkring mig. Det blåser ordentligt idag. Egentligen blåser det utomhus, men det känns som att den rör runt härinne också. Jag vill inte alls göra någonting idag, mer än elda i öppna spisen och dricka té. Dessvärre har jag lovat sambon att hämta stenar (såna som man bygger mur med). Fast jag behöver något handfast att skuffa undan nattens mardrömmar med, så det passar mig ganska bra.

Det verkar som att min bror tänker dyka upp också. Trevligt, trevligt. Fast jag får panik för jag måste verkligen städa också. Kära bekymmer. Trevliga bekymmer. Härligt vardagliga bekymmer. Såna som man faktiskt kan må lite bra av. 

NP Nilsson nästa!




  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar