onsdag 30 maj 2012

Finbesök

Har just fått en riktig egokick då två av mina arbetskamrater var här och fikade hos mig. De for ut i en eufori av imponerade ord och var närmast hänförda över arbetet vi lagt ner och hur fint de tyckte det var. Jisses, det där borde man göra om. Själv går jag mest runt här och bekymrar mig för att allting tar så lång tid och att det inte märks att man gjort någonting. Fast det är ju det som är det kluriga när man återställer någonting, då ska det ju inte synas att hela trädgården varit fullständigt upp och nervänd. Alla spår av grus och sand ska vara borta, gräset frodas och blommorna ska helst vara överdådigt vackra. Helst.

Tja, det dröjer nog ett tag till. Men under tiden ska jag suga på karamellen jag just fick och glädja mig över att det syns att det kommer bli jättefint så småningom.

Fram tills dess väntar mer stenhårt arbete, nästa projekt är att återställa garageinfarten med tillhörande bilplats med allt vad det innebär av kånkande på plattor och skottande av grus. Hujeda mig. Det ska väldigt mycket till om jag ska bryta upp härifrån efter allt arbete jag lagt ner. Då skulle det få bli nåt litet torp, som stått på samma sätt sedan urminnes tider och inte alls behöver dräneras eller göras några stenlagda bilplatser. Det får gärna finnas en mossbelupen stengärdesgård, det gör ingenting, men om det trillar ner en sten eller två ifrån den så kommer de få ligga kvar nedanför och bara vara vackert shabby-chic utan att skämmas det minsta.

Foto: Solsippan





1 kommentar:

  1. Härligt! Egokickar behöver vi alla emellanåt och vad rolit att få beröm för det fina arbete ni har gjort. Det är bra att få höra andras synpunkter då och då för det är så lätt att man blir hemmablind och inte ser hur mycket som man faktiskt har gjort. Heja er :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera