torsdag 24 maj 2012

Etiska tankenötter

Nyss hemkommen från en dag vigd åt etik. Pju, det var en hel del tänk kring svåra frågor och mycket diskussioner kring hur man ska använda sig av den "verktygslåda" vi fick med oss. Fast jag måste erkänna att jag tycker att det är lite roligt att sitta och klura på svåra frågor och hur man ska förhålla sig till situationer som kan uppstå. Vi fick bland annat diskutera ett riktigt patientfall, naturligtvis avidentifierat, och spela ett diskussionsspel om likabehandlande, bemötande och etik. Det blev flera riktigt bra diskussioner i den lilla grupp jag var i. Skönt att göra någonting annat än de vardagliga arbetsuppgifterna.

Nu är det dags att se hur det går för Loreen. I alla fall så länge som jag orkar hålla mig vaken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar