fredag 11 maj 2012

Göra-vad-som-helst-dag

Det är märkligt det där med alla mina planer. I början av veckan blev jag smått stressad över att så många människor plötsligt ville träffa mig under samma vecka. Lyckligt stressad. Nu har antalet träffa-solsippan-vänner reducerats till en mer hanterlig nivå och jag har en hel fredag framför mig som jag kan göra vad jag vill med. Efter att i två nätter kontinuerligt drömt att jag stått och skrikigt "jag vill inte!" till O skulle jag nog behöva ta en joggingrunda för att få ur mig frustrationen.

Om inte regnet hade hängt i luften hade jag gett mig ut och plåtat rhododendron. Det där med att hantera både paraply och kamera på samma gång är alldeles för komplicerat för mig och jag är på tok för rädd att fukten ska tränga in i någon känslig elektroniknerv så att den blir alldeles ledsen.

Om inte handen fortfarande var svullen, öm och köldkänslig hade jag gått ut och röjt i trädgården.

Kvar blir möjligheten att sitta i sköna soffan, dricka té, äta kakor och läsa bok nummer tre i serien om systrar i jeans och kanske planera lite fredagsmys. Jo, det kan jag tänka mig att göra. Fin dag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar