måndag 14 maj 2012

Måndag?

Den här måndagen bara överföll mig. Jag var inte alls beredd. Det är helt klart någon som har mixtrat med tiden, jag tycker fortfarande att det är lördag. Om det hade varit lördag skulle jag ha dragit på mig joggingskorna och flåsat runt på min nyupptäckta "skogsrunda" som för närvarande tar mig 45 minuter att hasa runt. Tjugo minuter av tiden ägnar jag åt att ta mig till och från "skogen" så man kan ju lätt förstå att den inte är så stor.

Hemma igen skulle jag stretcha, duscha läääänge och sedan ägna mig åt att läsa min bok. Hela dagen. Fy vad skönt det hade varit.

Istället för den påhittade lördagen blir det en vanlig måndag. Ska strax duscha, fixa lunch och packa mig iväg i bilen till mitt lilla arbete. Jobbar kväll idag och dag i morgon. Mina absoluta värsta pass. Hela dagen i morgon kommer jag längta efter att komma hem för att jag är så trött att hela kroppen värker. Funderar helt klart på att byta jobb. Hm, sälja skor istället kanske? Fast jag gillar ju mina mitt-i-veckan-ledigheter... Jag får nog fundera lite till...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar