fredag 25 maj 2012

Mitt i sommaren?

Massor med fågelkvitter, syréndoft, fjärilar, sol och värme idag. Satt i bilen på väg hem från Blomsterlandet och kom på mig själv med att tänka att vi var mitt inne i sommaren, högsommaren i slutet av juni. Så svettig att solglasögonen envisades med att glida ner på näsan mest hela tiden körde jag med fönsterrutorna nervevade i min gamla Volvo utan ac och skorrande kupéfläkt som egentligen inte gör någon större skillnad än vispa runt luften lite. Doften från rapsfälten var bedövande och alltsammans gjorde mig lycklig ända ut i tårna. Jo, bilen är gammal och sliten, men den är min. Det är jag som har spräckt högtalaren på förarsidan i ren entusiasm av en skitbra låt på radion, som är original med skruvrattar. Hettan som den innesluter en i om sommaren påminner mig om min barndom där jag satt och nästan smälte bort i en likadan gammal Volvo på väg hem från stranden, hemtamt och tryggt.

En alldeles för varm och härlig dag. Så fantastiskt skönt! Jag älskar alldeles för varma dagar, nyskoskav och vidöppna altandörrar i kvällningen medan koltrasten spelar högt mot skyn.



1 kommentar:

  1. Det är en härlig tid just nu! Njut av helgen och ha det gott! :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera