torsdag 17 april 2014

Shiatsu

Jag var lite orolig igår över mötet med akupunktören idag. Rädd för det mesta, men inte att bli av med det som gör ont i mig. Vi skulle göra shiatsu idag. Skulle. Jag fick ett mess att hon blivit magsjuk. 

Shiatsu, har jag läst på nätet, är japanska och betyder "fingertryck". Det är någon slags massage och stretching i kombination om jag förstått det rätt. Jag är helt klart ivrig att testa och hela kroppen skriker efter uppmärksamhet. Kanske är det så här att vara beroende av kaffe eller så? Jag är inte beroende av någonting såntdär, men jag vet ju hur folk brukar bli som inte får sitt älskade kaffe. Jag är uppochner i hela mig. Knasigare än vanligt. 

Hoppas nu bara att terapeuten inte mår alltför dåligt. Hu, stackars henne.

Foto: Solsippan 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar