tisdag 22 april 2014

Inte som det skulle

Kände mig så fasligt pigg i morse när jag vaknade. Gick till och med upp före min sambo, vilket inte händer om jag inte ska till jobbet. Strosade runt lite och plockade fram pärmen för att sortera papper och boka tid till besiktningen av skruttbilen. Det var en ruskig tur, för det var då jag upptäckte att jag hade tid till zonterapi. Alldeles för snart inpå. Jag har nog aldrig varit så snabb att komma i kläderna och ut i bilen. 

I vanliga fall tar det 40 minuter att ta sig dit, men idag hade jag sån tur med alla trafikljusen att jag var där på 25 minuter istället. Zonterapeuten frågade mig häpet om jag hade en egen helikopterplatta där utanför. Jag hade ju messat henne och sagt att jag troligen blev tio minuter för sen, men var fem minuter tidig istället. 

Jag hade osedvanligt mycket energi och pladdrade som jag nog inte gjort förut. Så mycket bubblar inom mig av olika tankar att de liksom bara måste få komma ut. Det slutade med att hon ville ha telefonnummer till både homeopaten och akupunktören. 

När jag kom hem släpade jag ut katten i selen och det tog en hel halvtimme innan han ville gå in igen. Tror att tiden har mognat för honom att våga gå på egna promenader.. Det tog bara nästan ett helt år. 

Det tog ytterligare lite tid innan jag varvade ner, men sedan var det som att någon slagit mig i huvudet för jag orkade inte ens stå upp. Allt jag planerat att göra idag bara rann ut i sanden. Jag fick krypa ner i sängen och sov i flera timmar. Har bara masat mig ner till stallet en stund, låtit pållen beta medan jag ryktade honom. Det var inte samma hets med ätandet idag, så han har väl fattat att det är inskolning inför sommarbetet som vi håller på med. Lite ledövningar på det så var jag så stolt att jag hade gåshud. Han är så duktig när han bara vill! För det mesta vill han inte samma som jag dock.. Det finns väldigt mycket annat att titta på och lyssna efter som är tusen gånger roligare än jag när vi är på promenad. Så jag får vara väldigt aktiv om jag ska fånga hans intresse. Det är lite som när man ser folk som går med sina hundar, som inte bryr sig ett dyft om den som håller i kopplet. Fast pållen vill inte bita någon eller ens gå fram och hälsa. Han bryr sig bara om gräs.

Kissekatten ute på upptäcktsfärd. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar