fredag 18 april 2014

Lösningsmedel tack!

Idag fick jag ett sms om att det inte skulle gå att ordna så att min lille pålle kunde få en hagkompis sedan hans gamla har flyttat. Det finns numera totalt elva hästar i stallet och flera hagar som kanske inte är av bästa kvalitet, men jag har svårt att se att det inte skulle gå att hitta en lösning om man bara vill. Nä, om tre veckor kommer en ny ponny så fram tills dess får han lov att gå själv. 

Redan andra dagen som han stod själv försökte han ta sig in till ett par andra hästar som han gått tillsammans med i somras. Idag tittade han så långt efter mig när jag gick ifrån honom att det sved i hjärtat. 

Näpp, jag ska leta efter ett annat stall där det inte är så svårt att försöka lösa svårigheter som uppstår. Så är det beslutat. Skönt som bara den. 

Foto: Solsippan 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar