torsdag 10 april 2014

Humör eller inte

Efter att ha varit konstant på uselt humör igår gick jag stressad till stallet och hoppades på att ingen skulle vara där. Det var absolut ingen bra dag att umgås med vare sig djur eller människor. Som väl var kom bara en tjej och pratade en kort stund om sin skräckupplevelse kvällen innan då hon halkat i hagen och blivit trampad. Riktigt ruskigt, men jag orkade inte riktigt engagera mig. Som väl var hade hon inte blivit allvarligt skadad. 

Resten av kvällen var seg, egentligen väntade jag ju bara på att få gå och lägga mig, men när timmen var slagen fick jag panik. Jag ville verkligen inte sova. Ville inte drömma fler mardrömmar och känna den där otäcka känslan av att kliva in i en annan värld. 

Jag tog en kapsel av den nya medicinen jag fått, 5 htp, och en propavan. Min fina D låg och strök mig över handen tills jag lugnat mig lite. 

Det verkar som att jag fick väldigt bra effekt av det för jag sov i elva timmar!! 

Trots att 5 htp innehåller valeriana ska man tydligen ta dem på morgonen, vilket jag absolut inte trodde. Får väl börja med det i morgon för ikväll ska jag göra likadant som igår. Så skönt att få sova. Humöret har varit på topp hela dagen, har inte alls känt mig så skitsur som igår. 

I morgon är det dags för akupunktur dessutom. Hu, nålar är inte min favorit, men jag ska i alla fall testa. De är ju så tunna att man knappt ser dem. Ska bli spännande att se hur man mår efter det! 



1 kommentar: