fredag 25 april 2014

Det blev lite fel

Ibland missuppfattar man varandra. Ganska ofta blir det inte så stora men av det, men ibland kan man bli ganska ledsen. Igår missuppfattade pållen och jag varandra. Jag tänkte att vi skulle göra lite ledövningar med fokus på att ha roligt och med massor av belöning. Pållen var ivrigt med på noterna och tyckte att han kunde bidra med något nytt som han kommit på häromdagen. Så precis när jag bad honom stanna bredvid mig lyfte han vänster hov och gjorde en liten kick i luften, tänkte han. Det var bara det att mitt smalben var just där. 

Hans min var helt obetalbar när jag gastade rakt ut i luften och jag som inte trodde att hästar kunde ha dåligt samvete såg en mycket ångerfull pålle backa bakåt. 

Vi lekte lite sedan, när jag konstaterat att det inte var så farligt. Jag blev nog mest överraskad och lite rädd över vad som hände. Leken gick ut på att han fick följa mig i olika takt och olika håll, fortfarande med fokus på att bara ha roligt. Tror inte han tänker testa att sparka fler gånger... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar