söndag 22 februari 2015

På väg...

Med ett litet nervöst klick skickade jag in pengar till företaget som ska ta mig de första stapplande stegen i min mediala utveckling. I morgon ska jag få kursmaterialet, jobbar med det gör man hemma med stöd och feedback från läraren genom webben eller via telefon. 

Jag har nosat runt bland utbildningar ganska länge nu. Flera har känts ganska bra, hyggliga eller mycket bra, men överallt har det funnits med ett "men" och jag har suckat och tänkt att det förmodligen inte kommer att bli detta året som jag påbörjar någonting, jag är trots allt fortfarande skitdålig och klarar till exempel inte av att passa fler tider under veckan än min yogatid. Det låter urfånigt, jag vet, men just nu är det så. Vad som avgjorde det hela med just denna kursen är att den är på distans och att man kan be om uppskov om man behöver. 

Det här är någonting jag längtat efter att göra sedan jag var liten, fast det har legat vilandes i många, många år. På nåt sätt så har utmattningen gjort att det har kommit fram igen. Mycket mer än vad jag någonsin har märkt av innan. Underligt, med tanke på att alla andra vardagliga funktioner mer eller mindre har kollapsat. Sådant som man normalt tror att man alltid ska klara av har fallit bort och det är lite som att betrakta sig själv utifrån och förundrat inse att det liksom inte funkar hur hårt man än pressar sig. 

Det här andra däremot är så fashinerande att jag ibland förlorar mig helt i det. Jo, det ska bli ruskigt spännande att se var det här kommer att bära iväg mig till. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar