fredag 13 februari 2015

Första gången

Måste erkänna att jag var nervös. Egentligen alltför nervös för att testa ens, men jag upprepade mitt mantra om att det värsta som kan hända är att det ingenting händer alls så till slut tog jag sats och bad min kompis att lägga sig ner. Jag hade ordnat det innan så att hon inte skulle behöva ligga rätt på golvet och lagt värmemadrassen under så att hon inte skulle frysa. Visste ju inte hur länge vi skulle hålla på.

Det var första gången jag provade att ge healing till en människa. Döm om min förvåning när jag såg i princip alla tecken som jag läst om kan uppstå närapå på en gång. Hon låg med slutna ögon och gick från att vara ordentligt stressad, och plockig till djup avslappning på ett par minuter. När jag så småningom övertygat mig själv om att det faktiskt hände någonting började jag leka med känslan som fanns i mina händer. Den här typen av healing är ingen fysisk i den mening att man rör den man behandlar utan man håller sig hela tiden ovanför och känner energierna i luften. För mig som tvivlat på healing överhuvudtaget kändes det extra märkligt att vifta omkring och försöka känna skiftningar som jag inte kan se. Det är det svåraste för mig, att inte kunna se vad som händer med blotta ögat utan lita på de andra sinnena.

Efter cirka tjugofem minuter avslutade vi och det hon då berättade övertygade mig om att behandlingen lyckats. Det var en fantastisk kick även om jag också blev avslappnad och trött. Den omedelbara och märkbara effekten var som sagt hennes djupa avslappning, vilket var en vinst bara det. Nu återstår att se om vi kan få effekt på hennes fysiska besvär också så småningom. Nästa behandling planerar vi om några dagar. 

Snart kanske jag vågar fråga mina vänner och bekanta om jag får öva mig på dem också. Det värsta som kan hända är att de ligger ner och slappnar av i en halvtimme ungefär och det är väl inte så dåligt i denna stressade värld?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar