tisdag 25 mars 2014

I huvudet på en hästtjej


Känner mig en aning mallig över gårdagens och dagens övningar. Jag tänkte att min lilla tjockis behövde röra på sig men samtidigt inte vara inspänd och åtspänd och fylld av krav från min sida, så jag tog honom till paddocken i bara grimman och med en longeringspiska. Hade väldig tur att det stod tre hinder uppställda ungefär mitt på banan och roade mig med att hoppa själv däröver några gånger medan pållen nyfiket tittade på. Han förstod inte mycket av vad som pågick i början, men smått barnslig som han är hakade han villigt och ivrigt på efter bara några minuter. Inte så att han hoppade på eget initiativ, men herrejesus vilken galopp han har! Han hade otroligt roligt och tog flera krumsprång rakt upp i luften med någon slags knasig vridning så jag nästan blev rädd att han skulle slå knut på sig själv. Vi gjorde även mer sansade övningar och så småningom även löslongering med lugn och fin trav i en lagom stor cirkel. Massor med beröm och massor med nöjd pålle gör mattehjärtat pulsvarmt av kärlek. 






 

1 kommentar: