lördag 15 mars 2014

Fredag med fläkt i

Vilken dag det har varit! Tillbaka i mitt gamla flickrum lyssnar jag på hur vinden sliter i träden utanför. Det fina vädret försvann och kvällen har fyllts av knastret från öppna spisen och rösterna från Skavlan på tv. Själv har jag lutat huvudet mot några uppallade kuddar och försökt hålla mig vaken. Den mjuka soffan och elden har inte gjort det lättare precis.
Under morgonen var jag lite spänd inför homeopatbesöket och vad som skulle hända där och dessutom hade jag fortfarande huvudvärk. Pappa körde mig och plötsligt kunde jag slappna av istället.

Homeopaten tyckte att min kropp läkt väldigt bra, men att tunntarmen inte var återställd än. Hon var inte alls negativ till att jag gått till en vanlig doktor heller, så den enda som inte tycker att allt jag gör nu är bra är faktiskt den vanliga doktorn. Både homeopaten och zonterapeuten tycker att det är jättebra att jag kombinerar alla tre.

Homeopaten sa att mitt sinne inte hängt med i läkningen och tyckte inte alls att det lät tokigt när jag berättade att jag många gånger fryser och fryser och att det är som att även om kroppen blir varm så fortsätter jag att frysa inuti. Som att det är själen som fryser. Istället för att fnysa åt mig sa hon att det är vanligt när man blivit traumatiserad. Sedan pratade hon massor om olika medel som jag rörde ihop till en liten yr boll. När jag skulle berätta för pappa i bilen hem fnissade jag lite och sa att hon pratat något om thuja och det har de ju gott om kring trädgården, så jag kanske kan gå ut dit och knapra lite.

Jag fick akupunktur också och kunde inte låta bli att gäspa oavbrutet efteråt.

Både vanliga doktorn och chefen ringde på eftermiddagen och vanliga doktorn blev kanske lite stressad av att jag sa som det var att jag drömt mardrömmar om att hon inte sjukskrivit mig. Hursomhelst så förlängde hon den ytterligare två veckor, vilket känns väldigt lyxigt. Då behöver jag inte oroa mig för att jag måste orka att både köra hem på söndag och jobba på måndag. Jag reder inte ut det som det är nu.

Skulle tro att det är dags att göra som min lilla kissekatt nu och luta huvudet mot tassarna en stund. Önskar dig en skön natts sömn och härlig lördagsmorgon!


2 kommentarer:

  1. Spännande och intressant att läsa om dina erfarenheter av homeopati. Har en vän som tycker att jag borde prova det...
    Kan du berätta mer om hur det är med zonterapi?
    Själv ägnar jag mig åt daglig yoga och meditation och hoppas att det ska lugna kroppen..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att du tycker att det är intressant! Jag kan absolut skriva lite mer om zonterapin.
      Jag har blivit rekommenderad att yoga, men det är det där med att komma ur soffan också... Skönt om det fungerar för dig!

      Kramar Solsippan

      Radera