fredag 21 mars 2014

Zonterapi och dåligt samvete

Var och fick zonterapi igår. Det kändes riktigt bra och jag tänkte att jag kanske inte skulle reagera riktigt så kraftigt som jag brukar eftersom det inte gjorde så ont. Tji fick jag... Har legat nerbäddad i två dagar och knappt gjort någonting. Igår eftermiddag var jag dessutom på ett riktigt uselt humör. Sådär helt utan anledning. Det mildrades dock en aning efter att jag stannat för att köpa hästgodis. Fast först surade jag över att det kostade 130 kronor för två påsar och en påse tuggummi. Desto gladare blev jag när jag såg att kassörskan slog in 13 kronor. Himla bra rabatt!! 

I vanliga fall är jag så vansinnigt ärlig att jag säger till när jag ser sånt där. En gång fick jag växel tillbaka på en 500-lapp när jag räckt fram 50 kronor. Det kunde jag inte leva med och rättade till det hela, jag skulle inte ha mer tillbaka än jag räckt fram. Men inte igår. Så nu vet jag förstås inte om jag kan med att gå tillbaka dit på ett bra tag... Jag var superlycklig för stunden, fattig som en lus som jag är, men samvetet hinner ikapp en efter ett tag. Typiskt.. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar