tisdag 13 mars 2012

Små vindpustar i rätt riktning

I går kväll var jag iväg och red. Ett fint litet halvblod med väldigt studsig trav. Mitt självförtroende var lågt igår och fastän att jag fick henne fint i form i traven så knöt sig magen när det var dags för galopp. Vi skulle ju göra galoppombyte.

Jag har en svag aning om att jag någon gång i mitt tidigare liv övat på, och lyckats med några galoppombyten, men det var så länge sedan, så längesedan.

Hjärnan började slira och som vanligt när jag blir lite stressad glömmer jag helt hur kroppen fungerar, men tänk, det gick ändå bra. Visst, det blev både korsgalopp och byte både före och efter bommen som låg på marken, men jag klarade ridvägen och jag satt kvar. Jag klarade det.

Jag klarade det!!

Snacka om ett steg (galoppombyte) i rätt riktning!

Jag minns ju hur det var den där gången jag satt i bilen och plötsligt inte mindes hur man gör när man växlar. Hur svårt det var att göra minsta lilla sak som man mestadels gör på rutin. Så det här var stort. Jag var helt klart utmattad när jag borstade av den lilla griniga tanten (det killas att bli borstad) men pirrig av nyväckt självförtroende fick hon ändå en puss på nosen och lite gos med näsborren som hon gillar.

Puss på dig också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar