fredag 23 januari 2015

Föraningar om saker som ska hända

När jag började min djupdykning i den andliga världen så tänkte jag mig att det skulle börja hända riktigt magiska saker, sådär som man ser på tv. Kanske skulle jag se gnistrande föremål hänga framför näsan och få insikt i saker som inga andra människor någonsin skulle förstå och så skulle jag sitta där och nicka för mig själv och komma med otroliga lösningar. Haha, nja det kanske fungerar på tv... Men jag måste erkänna att jag blivit otroligt nyfiken på vad som kommer att bli min "specialitet" för det verkar de flesta spirituella människor ha. En del hittar borttappade saker, en del skickar oroliga andar till ljuset, en del...tja du fattar. Jag har så många saker jag är intresserad av så jag kanske blir lite halvtaskig på allt? Jamen som när jag varit på ICA och handlat sist. Jag satte mig i bilen och såg att det gick att köra rakt fram istället för att backa mig ut från min plats eftersom p-platsen framför mig var tom. I samma ögonblick som jag planerade det "såg" jag att det inte var någon idé att jubla över det för att det skulle komma en ny bil och ställa sig framför mig. Jag hann inte ens vrida på tändnyckeln förrän det kom en blank och fin Volvo och gled in i just den rutan. Flera andra platser bredvid den åt båda håll var fria, men den ställde sig just nos mot nos med min gamla skruttvolvo. Självklart. Varför fick jag en syn om det? Totalt onödigt och totalt skrattretande. Jag slutade inte skratta förrän halvvägs hem. Tror jag kan skrota min förhoppning om att få föraningar om viktiga händelser så att jag kan rädda människor innan olyckan sker eller liknande. Jag får syner om att parkeringsplatsen blir blockerad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar