tisdag 27 januari 2015

Att kopplas ihop ..?

Nästa vecka ska jag göra någonting jag inte vet om jag tror på. Det är så totalt tokigt att jag inte kan låta bli att ifrågasätta mig själv. Jag ifrågasätter i och för sig rätt mycket av mig själv och hur jag tänker, men jag har ganska fort ändrat uppfattning om mycket jag haft en fast föreställning om tidigare. För ett halvår sedan förnekade jag starkt tanken på ett liv efter detta. Jag menade också att det var helt märkligt att det skulle finnas en makt som dömer människor med knivskarp skärpa att antingen hamna i ett evigt helvete eller i en evighet skutta omkring på en äng med gräsätande lejon och så vidare. Ledsen om jag gör någon illa nu, men jag kan inte förstå att en skapare av allting kan vara så grym. Ingen kan få mig att ändra uppfattning om detta.

Jag påstår inte att jag numera har ändrat uppfattning så tillvida att jag är anhängare av himmel/helvete-teorin, men jag har fått inblick i ett par tidigare liv. Bara små ögonblick, men ändock så starka och verkliga att jag inte tänker förneka upplevelserna. Jag har levt tidigare. Helt absurt, men samtidigt så fantastiskt spännande att jag är ivrig att kanske få fler små inblickar. Det är ju som att läsa en bok om sig själv, av sig själv, fast utan att man visste om det... Oj, nu blev jag snurrig...

För ett halvår sedan skulle jag tyckt att det var lite grann knasigt att boka in och betala för en healingsession. För ett år sedan förkastade jag idén helt när jag fick det rekommenderat till och med. Va? Kraniosakral healing? Njaaeee, nää det ska jag nog inte testa... Jag försökte läsa lite om det, men drunknade i alla sidor på internet om healing där allas speciella sorts healing naturligtvis var den bästa grundat på människors kommentarer i gästboken. Nä, var det någonting jag inte skulle beblanda mig med så var det healingmänniskor, det blev jag bergsäker på. Aldrig. Inte förrän jag bokade in shiatsun hade jag tänkt att jag skulle få healing. Det är nämligen så att efter varje shiatsubehandling så avslutar A med att ge mig en skvätt healing. Jag har lite besvärat luggit kvar och bara pustat ut efter all smärta och försökt att låtsas som att A bara pustar hon också. Det är bara det att jag har känt att det händer saker i min kropp som bara händer när jag ligger där och pustar lite. Konstiga ryckningar i fingrarna, ilningar ända ner i fötterna som att det killar på insidan av kroppen och andra märkligheter. 

Därefter har jag läst en bok. Samma bok som ledde A in på spåret med healing. Det som hände var ännu märkligare och inte alls vad jag förväntade mig. Mina handflator började pirra. I början var jag ganska övertygad om att det bara var något nytt konstigt sätt som min utmattning visade sig på. Det som var läskigt var att jag något kapitel senare i boken läste att författaren förutspådde att de där pirrningarna fanns i mina handflator, de fanns där enbart av den anledningen att jag läste just hans bok, påstod han. Kaxigt. Jag drabbades av en idiotisk känsla av att vilja kasta bort boken just för att en person som jag inte kände och som befann sig, tja var en sån person kan tänkas finnas, men i alla fall väldigt långt bort, kunde veta hur det skulle komma att kännas i mina handflator efter att ha läst en stund i hans bok. Men kanske var det just kaxigheten som i alla fall behöll min nyfikenhet, det här bröt ju mot min föreställning om att åtminstone inte jag skulle kunna ägna mig åt healing. Det märkligaste av allt är att jag blivit så pass övertygad att jag alltså nästa vecka ska genomföra någonting som kallas The Reconnection, alltså "återkopplingen". Det är så fullständigt galet att jag tvivlar på att jag gör rätt. Men det värsta som kan hända är att det ingenting händer... Det häftigaste som kan hända... Hm, jag tror jag lämnar det till ett annat inlägg...



Foto: Solsippan





 

2 kommentarer:

  1. Åh, vad häftigt! Jag är väldigt nyfiken på vad du kommer att uppleva! Du får återkomma om det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är väldigt nyfiken själv. Men A varnade mig att inte ha för höga förväntningar, det har nämligen hänt att personer som hon gett The Reconnection till har somnat... Men tydligen är det inte viktigt och förändringen i ens kropp sker ändå, kanske till och med över en längre tid. Skumt, men som sagt väldigt spännande.

      Radera