lördag 24 januari 2015

Andlig utbildning?

Jag blir totalt forcerad ibland. Driven av en inneboende hets som letar sig igenom varje por i min kropp. Den nästan svider i sin iver att putta mig framåt och samtidigt gör den mig så otroligt trött. Till slut kan jag inte koncentrera mig på någonting och jag vill hellre bara studsa runt som en gummiboll för att få ur mig min frustration. 

Det där hände mig igår. Jag satt och letade på nätet efter utbildningar inom medialitet och hamnade på alla möjliga hemsidor som var mer eller mindre röriga. En sak verkar de flesta ha gemensamt; oordning. Att vilja få fram hur mycket kurserna innehåller i alla möjliga färger så att det knappt går att läsa för att bokstäverna bara skriker ut att de har en annan färg än svart. Till slut blev jag så frustrerad att jag gav upp. Jag lär mig hellre på egen hand än att försöka skilja ut vilken trasslig utbildning som möjligen kan ge mig mest kött på benen. De flesta utbildningarna börjar ju med att man ska bygga upp sin tillit till sin egen intuition. Alltså gör jag det. Litar på att jag kan själv. Det som verkligen kommer att ha betydelse i mitt liv kommer att komma av sig självt. De senaste månaderna har det formligen flödat in och jag har bara behövt öppna armarna och ta emot. Antagligen är det bara barnet i mig som blivit insläppt i godisfabriken utan någon vuxen som säger åt mig vad jag får eller inte får göra. Då blir det lite svårt att inte stoppa hela truten full på en gång och totalt ignorera det faktum att man kommer få superont i magen och må jätteilla en liten stund senare. 

Idag är det jag som gör eldsceremonin för mina Munai Ki-frön och njuter av kunskapen jag redan har. Det andra får komma efter hand. När jag är redo.



Bild via
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar