fredag 29 juni 2012

Vackraste vackra fredag

Så var det dags igen. Helg. Jobbehelg. Just kommit hem efter en vanlig arbetsdag där man känner sig både manglad och styrkt. Jag älskar att få folk att skratta och har faktiskt lyckats få flera stycken att dra på smilbanden idag. Underbart!

Det finns förstås en och annan som frågar hur jag mår egentligen. Då har jag svårt att se dem i ögonen. Det där egentligen är ett jobbigt ord. Helst vill jag bara prata om hur fantastisk den senaste ridturen var, hur snälla ögon hästen har och att jag har svårt att komma ihåg att jag ska jogga när jag joggar för jag får fullt upp med att fylla lungorna med alla ljuvliga dofter som far omkring i luften. Just nu är det otroligt mycket fläder som blommar. Överallt känns det som. Vackert. Vansinnigt vackert. Det mesta har varit vackert idag, till och med mina arbetskamrater.

Min sambos bror kom och lade rabarber på min sambo alldeles nyss. Det var förstås mindre vackert. Ska strax börja med lite kvällsmat, så kanske jag blir lite nöjdare i alla fall.

Fin fredag önskar jag dig!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar