måndag 18 juni 2012

Dagen efter dagarna jag fyllde år

Jag har fyllt år. Det var igår om man ska vara exakt. Men eftersom det var min jobbehelg så var det ingen här hemma som var särskilt exakt. Jag blev alltså firad både lite på kvällen när jag kom hem på lördagen och så fortsatte det lite till på söndagen innan jag åkte iväg. Det är inte utan att jag tyckte att det faktiskt blev riktigt bra. Fast jag visste inte att jag skulle bli firad på lördagskvällen, så när jag kom hem trött och tjurig och satte mig i soffan kom sambon och släpade ut mig i köket där han ställt en bukett med röda rosor (han vet att jag blir alldeles mjuk när jag får blommor). När jag beundrat dem en stund fick jag sätta mig i soffan igen. Mina föräldrar var på besök så jag gnällde högljutt för dem hur surt det hade varit på jobbet. Det är skönt att få göra sånt ibland och eftersom de är vana vid mina känsloutbrott var det ingen som lyfte nämnvärt på ögonbrynen.

Strax därpå kom fina sambon tillbaka med bubblande rosévin och jordgubbar. Hela kvällen byttes från att ha varit slitochsläpande till finfin prinsesskväll. Så skönt, så skönt och riktigt roligt. 

Svärfar och hans sambo var inbjudna på lunch igår. De hade med sig den numera traditionella orkidén, vilken till och med har tre stänglar med blommor den här gången. Jag beundrar och beundrar och tycker att orkidéer är vääääldigt vackra i säkert två dagar. Sen undrar jag om de verkligen är äkta och måste liksom göra ett litet hack med en nagel bara för att prova (på ett osynligt ställe förstås). Sedan märker jag att den ju faktiskt har några knoppar till som slår ut efter mycket om och men och sedan är det så vansinnigt tråkigt för det händer absolut ingenting med den. Ingenting. Den bara blommar och blommar och blommar i en evighet och jag klarar inte riktigt sånt.

Fast nu ska jag njuta, i alla fall i två dagar.

Hoppas du har haft en fin helg du också!



4 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott!
    Vilken omtänksam sambo du har och så härligt kvällen förvandlade sig :)
    Kram, kram

    SvaraRadera
  2. Hej och Grattis!
    Jag hittade hit idag och började läsa det äldsta först och sedan en bit framåt. Du skriver så bra och jag blir verkligen berörd av det jag läser.
    Jag kommer tillbaka och läser mera!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Tack fina ni för grattishälsningarna!

    SvaraRadera