fredag 1 juni 2012

Nya vänner och fredagsunderhållning

Såg nu med frukosttéet i händerna att jag har fått två följare. Välkomna! Det gör mig varm om hjärtat och lite gladfladdrig i magen. 

Foto: Solsippan

I övrigt viger jag denna dagen till att bära stenplattor innan jag far iväg till jobbet en stund. Vi kör i skift denna helgen, sambon och jag. Han tar över när han kommer hem från jobbet. Fast han är förstås ledig alla helger och får bära desto fler plattor än mig. Vi har räknat dem om och om igen och just nu tackar jag min hjärna som omöjligt kan hålla en siffra i minnet, för de är riktigt många. Om jag inte aktar mig så kommer jag ha utvecklat en och annan armmuskel på köpet.


4 kommentarer:

  1. Vilken vacker fjäril! :) Jag hoppas att det har gått bra med bärandet i helgen? Här slipas det väggar och tak för fullt. :)

    Tack snälla du för dina fina kommentarer hos mig. Blir alltid lika glad och dina ord spara jag som bomull kring hjärtat att plocka fram de dagar jag tvivlar på hela den här bloggrejen. Tack!♥

    Ha en strålande fin söndag!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack själv =) Jag blir också glad av dina fina kommentarer, och av dina blogginlägg. Det är alltid lika roligt att titta efter vad du har skrivit och tagit bilder på!

      Jo, det har gått bra med bärandet, vi är klara så långt att det är färdigt för att skyffla ut sättsanden och lägga tillbaka alla plattor igen. Pust =)

      Hoppas att din söndag varit fin, den också <3
      Kram!

      Radera
  2. Åh, en så vacker bevingad vän! Nu blev jag nyfiken på vad den kan heta, måste kika efter. Vi är mycket förtjusta i fjärilar :)
    Lycka till med alla plattor och armmusklerna.
    Kram Trollmor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet faktiskt inte vad fjärilen heter, jag tog lite bilder när vi var i ett fjärilshus i Skottland förra året. Jag tycker också väldigt mycket om fjärilar, men är dessvärre vansinnigt dålig på att minnas vad de heter. Just den här tror jag är ganska så exotisk, för den var stor och nästan tung i sina vingslag.

      Kram!

      Radera