torsdag 21 juni 2012

Fuskstart på midsommarhelgen

Hemodlad potatis, gul lök, gräslök och persilja. Inte dumt alls. Faktiskt tillräckligt fint att det tillsammans med lite sill, gräddfil och ägg blev en riktig festmåltid. Hur härligt som helst. En liten nubbe fick slinka ner den med förstås. Lade sig som bomull i magen.

Just idag älskar jag min trädgård och vad den ger mig. Det var inte det minsta roligt att gräva runt jorden innan det var dags att putta ner sättpotatisen, men fantastiskt roligt att gräva upp den igen idag. Spännande och lite som att fylla år när man är liten och inte vet hur många paket man ska få. Många paket blev det, kan jag säga. Många paket finns det dessutom kvar. Så roligt så roligt.

För en gångs skull är jag ledig hela midsommar. Det ska firas. Ordentligt. Både ledigheten och midsommar. Kanske att jag är lite inspirerad och tar några bilder. Hursomhelst önskar jag dig en riktigt fin midsommarhelg!



1 kommentar:

  1. Hej! Hoppas du fick en riktigt bra midsommarhelg!

    SvaraRadera