onsdag 27 juni 2012

Blöt midsommarhelg

Inte en enda bild tog jag under midsommarhelgen. Det var liksom inte läge, och jag hade väl dränkt kameran om jag försökt, så ruskigt blött som det var. Nja, riktigt så illa var det kanske inte, men det regnade en hel del. Fast vi satt faktiskt ute på altanen och åt på fredagen. Det gick, om än med lite hjälp av filtar och värmande nubbe.

Vi hade med oss kissekatten, eftersom han lyckats få ögoninflammation igen. Numera blir jag smått hysterisk när han börjar klia sig eftersom det inte alls är särskilt roligt att ge droppar i små pälsbollars ögon. Det går ju inte att förklara varför man ger ilsket svidande medicin. Dessutom var jag smått hysterisk över rädslan att mina föräldrar skulle släppa ut kissekatten på skogsäventyr. De har nämligen en otrolig vana att öppna dörrar till höger och vänster mest hela tiden och gärna lämna dem öppna. Jag tjatade så mycket att pappa drömde mardrömmar om att han råkade släppa ut katten. Inte lätt....

Nu är vi förstås hemma igen och jag har anfallits av min sedvanliga huvudvärk. Två alvedon och en ipren hjälper inte, diklofenak hjälper inte, ligga ner och sova hjälper inte, dricka massor av vatten hjälper inte. Det enda som händer är att jag får ont i magen och blir illamående på köpet. Just nu håller det sig till att bulta lite i bakhuvudet och dra lite i pannan, så jag tänkte överraska med en joggingrunda bara för att se vad som händer.

Hoppas att din midsommarhelg har varit fin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar