onsdag 27 juni 2012

Marinad?

Äh, det blev ingen joggingrunda men väl ett varmt bad med massor med lavendel, pepparmynta och timjan. Jag tror nog att det kom med en och annan liten oreganokvist också. En skvätt olivolja på det och jag kröp ner nöjd och glad över att jag skulle bli ordentligt marinerad till lunch.

Ibland får jag doftpanik. Det är som att när jag provat allt annat för att slippa värken i leder och huvud så måste jag fylla hela lungorna och varenda por med härliga dofter. Några doftljus på golvet i badrummet blev pricken över i.

När jag doftat av mig om ett tag, och när jag varit och handlat, ska jag kleta in nacken och kinderna med tigerbalsam. Någonstans har jag läst att det ska vara bra mot bitihop-ontet. Ispilarna som envisas med att skjuta omkring i ben och fingerleder får jag väl mota bort med ullpläd och heta témuggar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar