söndag 21 juni 2015

Härliga dagar

Självklart glömde jag min kamera vid utflykten, så det fick bli en mobilkamerabild... Jag är duktigt förtjust i alpackor och de här flickorna är inget undantag. De var väldigt nyfikna och väldigt skygga på samma gång. Två av dem är dräktiga och ska kanske få föl när som helst. Den som står närmst och ser ut som att den kisar är döv, men inte desto mindre företagsam för den skull.

Foto: Solsippan


Utflykten inkluderade även mat förstås. Där fanns vegetariska alternativ, men det kändes inte så lockande och jag är fortfarande bara inne och nosar på det området så för min del gick det bra med en ekologisk hamburgertallrik. Väl värt att vänta tjugo minuter på när man väl fått sätta tänderna i den. Jag skulle kunna beställa in bara pommes också för den delen. Det var verkligen supergott! Hur gärna jag än ville så fick jag inte ner allt.

Midsommaraftonen firades lugnt med sambons föräldrar och ytterligare några släktingar. God mat och gott sällskap i några timmar är helt klart nog för både mig och min fina sambos del. Inget huttrande ute i något partytält med papptallrikar och människor som fått för mycket att dricka. Det var så skönt att slippa den varianten, att sitta och prata med trevliga människor, gosa med hund och bara känna att man kan slappna av och skratta hur mycket man vill. Superhärligt. Gissa om jag skrattade? Hela kvällen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar