fredag 12 juni 2015

Härliga dagar

För någon dag sedan stod gräset högt på ängen. Där vippade gräsaxen i vinden, frodigt och mjukt. Sedan for bonden ut med traktorn. Gräset låg därefter i långa, prydliga strängar och jag tänkte att det kanske skulle ligga där ett tag, jag har inte så noga funderat över sånt innan, men redan dagen efter for han ut igen och resultatet blev rosa bollar utspridda över ängen.

Nu är de borta. För en gångs skull hann jag ut med kameran, men jag var inte nöjd över ljusförhållandena. Ändå blev det en ganska charmig bild på nåt sätt. En bondes rosa vardag. Så rart.





Ett tag tyckte jag att det var roligt att leka med kameran. När jag tog upp den för lite sedan och tittade lite förstrött på alla knappar och reglage så insåg jag att jag inte rört den på över ett år. Ett och ett halvt kanske till och med. Hur kan man glömma bort någonting som man tycker är roligt?

Igår var jag tvungen att prova igen. Kanske mest för att kolla att jag känner igen hur man redigerar en bild, hur man kan ta fram och förstärka det man vill visa. Kanske inte så fantastiskt vacker, men den tog fram fjärilsglädjen i mig.

Foto: Solsippan

Förutom att jag återupptäckt kameran har jag haft besök i två dagar. Härligt besök som man kan prata hur mycket andlighet som helst med. Vi var iväg till en butik jag just har upptäckt, en guldgruva för sådana som oss. Min vän har inte varit där tidigare, men två timmar senare gick vi därifrån med huvudena fulla med nya frågor, nya svar och massor med inspiration. Vilka fantastiska människor det finns och vilka otroligt vackra stenar det finns! Resten av kvällen satt vi och fnissade åt all bekräftelse och alla ord vi fått till oss och båda två var förvånade över hur enkelt det var att öppna sig och prata om de där sakerna som man inte vågar säga någonting om bland vem som helst. Så skönt det var! 

Jag längtar redan tillbaka.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar