måndag 23 april 2012

Tänker på när

Så var arbetshelgen avklarad och gråvädret på plats. Jag har varit ovanligt gnällig de senaste dagarna, men det blev ändå lite fnitter mellan varven. Två kollegor bjöd in sig hos mig och jag blev lycklig ända ut i tårna. Så fint av dem att vilja träffas! Jag tror till och med att jag kan lära mig hur kaffekokaren funkar om jag får detta som motiv. Måste erkänna att jag alltid varit en inbiten tédrickare, och nu är jag för gammal för att ändras på.

Den här dagen tänkte jag ägna åt att putta ner potatisen och löken i jorden, nynna på små sånger och upprepa "tänk när" försiktigt för mig själv. Jag fick de orden som en fin liten present av Lotta, Min plats i solen-bloggaren, i mitt förra inlägg och nu övar jag så gott jag kan. Det funkar faktiskt överraskande ofta.

Hoppas du har en fin dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar