onsdag 11 april 2012

Små dumma ord

I går kväll fick jag en ordentlig flashback med sedvanlig påföljd av okontrollerbart skakande kropp, sprutande tårar, yrsel och illamående. Utlösande faktor? Sambon gjorde ett halvt ironiskt uttalande om att jag läser Harry Potter and the Deathly Hallows. Just det faktum att den råkar vara på engelska triggade honom att retas med mig lite mer än han skulle annars. Det han inte visste var att det påminde mig alldeles för mycket om hånet och föraktet jag fått höra tidigare från O, som gjorde sitt bästa för att förmedla sin åsikt om det totalt vansinniga i att roa sig med onödiga saker. Om han inte lyckades få mig att sluta läsa med sina haranger om mina försök att leka fin dam så kunde han gå mer handgripligen tillväga och mer eller mindre förstöra boken för att sedan skuldbelägga mig. Mitt fel att han var tvungen att förstöra boken...

Jag föreslog lobotomering för min sambo, men han menar att det inte hjälper. Han satt tålmodigt hos mig och strök mig över ryggen tills jag återfått kontrollen över min kropp. Sedan fick det bli en liten tablett Propavan och några timmars sömn. Typiskt att jag ska jobba ikväll, hade behövt vara hos en kompis och bara dricka té och prata skit.

Hoppas din dag är bättre!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar