fredag 4 juli 2014

Många tankar små

Idag är det dags för ett nytt besök hos homeopaten igen. Jag är lite fundersam över vad hon kommer att säga idag. Jag har ju varit utan en del av pillrena och dropparna ett tag då jag inte kommit ihåg att beställa nya. Fast det kanske inte syns bara sådär utan vidare. 

I två dagar har jag träffat min bästa vän, druckit té och pratat massor. Det är välbehövligt och väldigt skönt att få bara vara sig själv utan krusiduller. 

Hon tog med mig till en av hennes andra vänner, som bor bokstavligen mitt ute i skogen. Jag satt i bilen och pratade och pratade i början av färden till honom, tittade på träden och hagarna med djuren och njöt av grönskan. Efter nästan en halvtimme började jag undra hur långt vi skulle egentligen och för en gångs skull blev jag tyst när vi väl stannade på en helt underbar och stilla plats med tre små trähus i en liten klunga intill varandra. Bakom boningshuset sluttade det brant ner till sjön där en brygga letade sig ut genom vassen. Det var verkligen en härlig plats! 

Igår var jag dessutom extra modig då jag åkte tillbaka till en plats som är infekterad av destruktiva Os hela väsen. Alla känslor rullade i vågor, jag blev yr, illamående, ledsen och arg om vartannat, men klarade att vara där och klarade att skapa ett nytt och fint minne med människor jag älskar och som ger så mycket av sig själva. Är så stolt!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar