söndag 20 juli 2014

Färglöst sprak

De senaste dagarna har jag gått omkring och tänkt att jag var roligare förut, hade starkare åsikter, mer åsikter och färgsprakande filosofier om det mesta. De senaste dagarna har jag varit sämre i mitt tankesnurr också. Det kanske inte är så konstigt att jag inte känner mig så sprakande då. 

Mesta tiden går åt till att inte vara alldeles för varm. I vanliga fall älskar jag när det är så här varmt, till och med när det är ordentligt fuktigt och så där som folk brukar kalla för kvalmigt, tryckande och åskvarmt tycker jag är underbart. Fast inte nu tydligen... 

Det är till och med ganska läskigt att vara på stranden med alla intryck och vind som rör upp sand som klistrar sig fast överallt. Annars brukar jag inte vara rädd för att bränna mig, trots att jag har ljus hy brukar det ta lång tid innan jag blir röd, men nu har jag drabbats av nån konstig ängslan för att få otäcka små brännblåsor eller något annat oförutsett. 

Nåja, det är bara en noja i största allmänhet antagligen. Tråkigast är nog att det är för varmt för att rida. Till och med tidigt på morgonen är det varmt, varmt. Om sanningen ska fram så klarar jag inte att gå upp i tid heller. Gjorde det tre mornar i sträck och fick en alldeles urhäftig fysisk reaktion som slog mig i backen fullständigt i ett par dagar. 

Så jo, jag var nog mer sprakade, mer fylld av energi och roligare förut. 

Idag ska jag i alla fall åka och pussa på lilla mulen, borsta och gosa en stund. Det brukar vara uppskattat det också, även om det inte är lika kul som att idiotgaloppera så fort det bara går. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar