tisdag 8 juli 2014

Osammanhängande

Jag ska inte påstå att homeopaten var nöjd med vad hon såg, men jag ska fortsätta att ta alla piller och droppar precis som förut. Min hosta, som jag haft i flera veckor nu är varken någon konstig förkylning eller allergi utan zinkbrist. Min tarm har ju fått fullständigt släpp och i och med det så tar den inte upp några spårämnen eller mineraler. Zinkbristen går hårt åt slemhinnorna och de blir torra och eländiga. 

Undrar varför vi inte vet sådant inom sjukvården? Enligt doktorn jag var hos sist är det inte några fel på lungorna eftersom hon inte hörde något som kunde vara dåligt. Nä, de är ju torra som fnöske, antar att det är därför det inte hörs någonting. 

Inflammationen i kroppen är i det närmaste obefintlig i alla fall så någonting är på rätt väg. Jag har inte så ont heller längre. Det är otroligt skönt. 

Egentligen vet jag inte varför jag inte går ut en så här härlig dag, men orken tryter och hjärnan drar varv efter varv i sådant jag inte alls behöver fundera över längre. Man kanske skulle uppfinna ett piller som stoppar dåligt tänk? 

Jag vill hellre kasta mig ut i fantasin, där jag rider hästar barbacka i fantastisk miljö och inte behöver bekymra mig om någonting. Härligt, härligt. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar