onsdag 30 juli 2014

Klipptid

Det är fasligt praktiskt med en modern mobil. Den har börjat bli väldigt mycket mer av min vardag än innan. Jag som alltid kunnat ha saker i huvudet förut minns inte alltid de viktigaste saker. Nu har jag upptäckt både kalender och larm, som båda två går att använda på för mig helt häpnadsväckande sätt. Det utnyttjar jag numera till fullo. Tillsammans med en gammal hederlig almanacka också då förstås. Inte för att det är så mycket som händer nu när jag är sjukskriven, men det är så himlans svårt med det lilla så det är definitivt nödvändigt. 

Idag var jag och klippte mig. Det händer inte särskilt ofta det heller längre. Förut var jag mer noggrann, egentligen tycker jag inte om att inte bry mig om hur jag ser ut. I alla fall så hade jag ställt larmet på telefonen. Tyckte att jag nästan tog i så att jag sprack när det gällde tidsramen, jag hade mer än nog med tid. Det var bara det att hela kroppen skakade av stress när jag skulle parkera. Fastän att jag hade en kvart till godo. En hel kvart att betala parkeringsavgiften och gå de fem metrarna till salongen. Dessutom blev jag ruskigt osäker på om jag verkligen fick stå där jag ställt mig och ändrade därför plats en gång till. Suck... 

Men klippt blev jag! Min frisör har ett galet bra minne och hon berättade att jag hade sällskap förra gången och att jag ännu inte hade hunnit flytta. Det är ju otroligt! Hon hälsade att vi ses om ett år igen då, när jag just skulle gå. Kunde inte låta bli att skratta och hoppades att det inte skulle dröja riktigt så länge. "Nä, kanske till jul då", fortsatte hon och jag gick ut med ett brett flin på läpparna. Jag som brukat klippa mig vart tionde vecka förut... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar