måndag 27 januari 2014

Soffhängardag

Alltmedan det sakta ljusnade låg jag i soffan med min bok och en stor mugg med hett té. Egentligen ville jag inte alls att det skulle bli mer dag än så. Velade mellan att gå och lägga mig igen eller fortsätta läsa eller göra sådana där viktiga saker som man måste göra när man är vuxen. 

Jag låg kvar i soffan med min bok.

Planen var att jag idag skulle fortsätta ta hand om den massiva högen med tvätt som invaderat oss under tiden jag varit orkeslös och att sedan leka länge, länge med pållen. Den första tvätten var dock inte torr när jag kände på den vid sextiden och nu är det mer eller mindre snöstorm ute och jag har inte tillgång till något ridhus.

Det är tomt och tyst här idag. Fina D är iväg och jobbar. Tror jag får fylla rummen med lite inspirerande youtubelänkar om hur man fostrar hästar på snällast tänkbara vis. En inspirerande video hittade jag här där en kvinna berättar att hon plötsligt börjat ifrågasätta sig själv och sitt sätt att vara gentemot hästar. Hon till och med sålde sin ranch och gav sig ut i världen för att försöka hitta rätt! Mycket modigt!


Bild via

Tänk, om det funnits skog här där jag bor hade kanske min pålle sprungit runt så där i morgon! Fast han hade förstås haft ett tjockt täcke på sig, jag är på tok för hönsmammig för att låta honom gå utan...







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar