fredag 17 januari 2014

Hästfunderingar

Jo, en sak till som har stärkt mig den senaste tiden är att jag även har tänkt om vad gäller hästhantering. Jag fick tips från förra stallskötaren om bloggen http://miniponies.blogg.se/ där Paulina skriver om sina fina hästar och övriga djur. Genom henne fick jag nys om Parelli och klickade mig vidare till en man som kallar sig Mikkel http://www.youtube.com/user/MikkelEronAngel/videos och tittade fullkomligt hänförd på alla videor han lagt ut om Lucy, den farliga ponnyn. Jag har försökt kopiera en del av övningarna han gör och även ändrat mitt sätt att vara gentemot min ponny och jag märker stor skillnad på honom. Han har blivit väldigt mycket gladare och jag hoppas verkligen att jag lyckas lära mig ännu mer om hur jag ska kunna öka hans självförtroende och att vi ska kunna ha ännu mer roligt ihop. Mycket mer utmanande och intressant än att harva ridbanan runt och öva galoppfattningar och skänkelvikningar till leda (för oss båda). Det kanske till och med kan bli lite frihetsdressyr så småningom!! Nu är han desto mer intresserad av de stackars små grässtråna som växer strax utanför paddocken. Särskilt om jag gjort någonting som han inte förstått och tycker är alldeles för jobbigt att ägna mer tankeverksamhet åt.



Bild via
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar