måndag 22 oktober 2012

Etik

Har varit på en heldag i etikens tecken idag. Jag har lite svårt att sitta still och lyssna bara sådär, men lyckades riktigt bra, enligt mig själv, idag. Dessutom var där en fantastisk föreläsare, Sofia Åkerman, som jag blev vansinnigt inspirerad av. Hon har en gedigen historia bakom sig då hon varit inlagd på sluten psykiatrisk avdelning med ett svårt självskadebeteende. Jag har enbart hört talas om henne och hennes böcker och hade med mig en del fördomar i bagaget. Hon var fantastisk! Engagerad, intelligent och hade en förmåga att förmedla energi och hopp trots att det var just självskadebeteende hon föreläste om. Helt klart värt att sitta på rumpan hela förmiddagen för att få ta del av hennes timme på scenen.

Så ikväll ska jag filosofera över det hon skickade med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar