fredag 28 september 2012

Snabbvecka

Hej och hå, vad den här veckan har gått fort. Har varit ett par dagar hos min vän och hennes man och jag längtar redan tillbaka. Den kärleken som finns mellan dem är helt underbar att se och jag blir varm i hela kroppen av glädje att de har varandra. Det är dessutom en bonus att de har tre hundar i de mest extrema storlekar, från miniliten till jättestor. De slösar också med sin kärlek. Den mellersta hunden har varit minst sagt reserverad de första gångerna jag träffat henne, men den här gången var det som att polletten föll ner och hon både log (visste inte att hundar kunde det) och yrde runt som de andra båda när jag kom. 

Tonårsdottern hade lyckats dra på sig lite feber och var även hon lite lycklig över att träffas. Det måste tilläggas att jag älskar tonåringar, särskilt tjejer. Folk i allmänhet tittar på mig med tvivel i blicken och undrar hur skruvad man får bli, men oj vad roligt det är att lyssna på dem och deras idéer. Just den här tonåringen har gått från att vara en riktig tjurboll till en fantastisk ung kvinna som gav mig flera gapskratt med sin fina humor.

Hoppas att jag snart får tillfälle att åka tillbaka.

Idag hoppas jag på uppehållsväder och god mat i kväll. Fast det står still i hjärnkontoret så det är ingen större risk att jag kommer på något gott fredagsmys. Typiskt...

Ha en fin fredag, du också!!


 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar