onsdag 5 september 2012

Vassa klor

Har fräst lite extra på jobbet i några dagar, kämpat i motvind och gjort mig obekväm både här och där. Inte konstigt att jag har huvudvärk ikväll. Men jag återupptäckte en sak hos mig själv; jag jobbar vansinnigt hårt när det gäller orättvisor. Måste jag klösa och fräsa även mot dem som står över mig för en annan människas skull så gör jag det. Ingenting retar upp mig så som när svagare personer sopas under mattan för att dölja sin egen inkompetens eller av ren lathet. Då vaknar vildkattan i mig. Det känns så klart skönt att min närmaste chef stöttar mig och flera av mina arbetskamrater har fått lyssna när jag stönat över allt dumt jag hört de här dagarna. De är säkert också glada att jag är ledig i morgon...hehe.

 

2 kommentarer:

  1. Bra fräst! Man får inte trampa på de redan svaga då vaknar försvaret även hos mig!

    SvaraRadera