fredag 14 september 2012

Spanien, som jag drömmer om att det är

 Men titta bara på det här stället:



http://www.rusticblue.com/images/aracena_8.jpg

Jo, det rycker i resetarmen. Jag skulle gärna åka till Sierra de Aracena. Väldigt gärna. Förmodligen kommer jag göra det en dag också. Det finns en så stark längtan inom mig. Ännu en gång förundras jag över att man kan sakna eller längta så överväldigande efter någonting som man inte upplevt. Tänk att sitta under en pergola i solnedgången och dricka ett glas bubbel efter en dagsritt uppe i bergen, lyssna på ett avlägset gitarrspel och känna dofterna från den varma jorden i små vindilar som dansar i ditt hår.

Eller så kan man klänga omkring i grottor också:
http://www.spainonline.com/images/HUELVA/Cuevas/Aracena-Gruta%20de%20las%20Maravillas07.jpg



 

 

3 kommentarer:

  1. Klart att du ska åka till Spanien vännen. Vissa saker känner man bara i hjärteroten när de är rätt. Och Spanien är rätt och ett måste för dig. Och en dag är du på väg. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fniss, jo jag tror att det så sakteliga börjar sjunka in i mig att jag faktiskt har möjlighet, fast kanske inte än riktigt då renoveringen av huset kostat en massa pengar. Men snart, snart =)
      Kram tillbaka <3

      Radera
  2. Det låter härligt och jag tror säkert att du kommer att åka dit en dag. Att längta och planera för en resa och är också en härlig del av resan. Det rycker ständigt i min restarm och jag har massa resor i tankarna och det känns bra, men också en aningen frustrerande när jag inser att jag inte kommer att hinna med allt. Ifall jag inte vinner en himla massa pengar!

    SvaraRadera