onsdag 12 september 2012

Resfeber

Jag har aldrig varit i Spanien (eftersom jag inte räknar turistghetton på Lanzarote och Teneriffa till Spanien), men jag har en hemlig dröm om att åka dit. Igår kväll såg jag ett program där programledarna letar efter lämpliga boenden åt sina engelska landsmän och av en händelse så fanns där några stycken mer eller mindre fina hus i Sierra de Aracena. Paret bestämde sig slutligen för en gammal sommarskola för barn och jag drog en avundsjuk suck över deras mod. Så häftigt!! 

Av en händelse googlade jag lite i morse och hittade minsann både nationalpark, fantastiska grottor och hästritter på åtta timmar i just Sierra de Aracena. Sist, men inte minst, ett luxuöst boende (romantiskt förstås) för ca 17 000kr för de två veckor jag tänkte mig. De har även ett fint utbud av viner, cava och cocktails. De menar även på att sängarna är fantastiska med sina komfortabla madrasser och lakan av egyptisk bomull. Jomensåatt... 

Om jag börjar spara nu så kanske jag har råd när jag blir pensionär. Eller så kanske jag ska starta en lokal insamling? Skänk en slant till en liten solsippa med trasig själ och värkande kropp??

Någon gång, kanske.

Hoppas.

Då ska jag ha resfeber!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar