torsdag 16 juli 2015

Gnissel

Harmoni? Nja... Jag har nog haft för många bollar i luften det sista. Vissa tankar har klarnat, medan andra stressar mer. Det kanske är en sån period bara. Hoppas att den perioden går över snabbt. 

Egentligen borde jag väl ägna mig åt att njuta av solen och sommaren, drömma mig bort bland blommorna och andas in doften mer än någonting annat. 

Eller så kunde jag drömma om valpen. 

Det gör jag förstås. Massor. Men det är mycket som ska förberedas i hemmet innan den kan komma in och härja runt. Visserligen är det många veckor kvar, men i min värld går dessa veckor snabbare än i andras världar. Tror jag i alla fall. Dessutom är jag inte helt säker på vad som behöver göras. Plocka undan sånt som man inte vill ska bli gnagt på är ju en självklarhet, mattorna ska bort likaså, men sen? Är det något mer, som jag inte tänker på? Om inte annat kommer jag väl att upptäcka det när valpen väl har kommit... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar